Přesto, že mnozí žáci na naší škole jsou teprve v 1. či 2. ročníku, maturita je každodenně blíž a blíž. Proto si od letošního roku celá škola bude zkoušet, co je u maturity čeká v didaktických testech.
Kdo a proč to vymyslel?
Všechny ročníky si vyzkoušely didaktické testy z češtiny a angličtiny, aby vedení a učitelé věděli, zda jde výuka správným směrem, nebo zda je zapotřebí nějakou látku probrat znovu. Jde o to snahu, že se nás škola snaží co nejlépe připravit na maturitu. A nebojte, testy byly jen na nečisto. Známky ani skutečnou maturitu, která nás teprve čeká, nijak neovlivňují.
Okolnosti testů
Testy jsme si napsali 31.1., tedy ve stejný den, kdy jsme dostali pololetní vysvědčení. Aspoň jsme ve škole nemuseli být tak dlouho, jako bychom obvykle byli. Dva velké testy sice nemusí znít nejlíp, ale byly online, takže se daly vyplnit celkem rychle.
Co si o tom mysleli naši spolužáci?
Zeptala jsem se pár spolužáků, co si mysleli o testech. Odpovědi byly, podle očekávání, trochu rozpačité. Na otázku: “Jak jste se cítili, když jste test viděli poprvé?” jsme dostali odpovědi záporné i kladné. Dotazování ocenili hlavně to, že za to nikdo nedostane známku. Většina se totiž na test nijak nepřipravovala, hlavně proto, že nás paní ředitelka poprosila o to, abychom prostě jen přišli a zkusili to nějak napsat. Z takových výsledků bude mít vedení a učitelé lepší přehled o tom, jak upravit výuku učiva.
Odpovědi na otázku, zda si myslí, že by dnes byli schopni odmaturovat, byly asi nejvíc smíšené. Někteří řekli že ano, a že jim testy nepřišly složité, ale jiní tak pozitivně neodpověděli a přiznali, že nejspíš ne. No, pořád je čas se zlepšit.
Zakončení
Maturita je naštěstí pro mnohé z nás ještě daleko, ale osobně si myslím, že věci jako tyto testy nanečisto jsou dobrá příprava, a aspoň si vyzkoušíme být pod časovým tlakem, jako u skutečné maturity. Vedení se nás snaží co nejlépe připravit, a za to jsem ráda.
Autor příspěvku: Adéla Staňková
