Sebepoznání je pro lidi v našem věku důležité téma. Nejsme žádné malé dětičky, a některým z nás již táhne na 18. Ač se to nezdá, střední škola uteče, jako voda a brzy budeme muset myslet na to, jakým směrem se vydáme v životě dál. A začátkem této cesty je také poznat sám sebe, protože když se neznámé, je možné že skončíme někde, kde vůbec nechceme být.
K poznání sama sebe nám také pomáhají lidé kolem nás, ač to nemusí být na první pohled tak jasné. Ale když se podíváme pod skořápku, hned vidíme, jaké nás kamarádi a vidí (a jestli to odpovídá tomu, jak se vidíme my sami). Lidé se od sebe navzájem mohou mnohému naučit, poznat nové věci. A hlavně, nechat se navést směrem, kterým v životě budou chtít jít.
Co se na workshopu dělo?
Samotný workshop vedl pan učitel Harajda, který si připravil několik aktivit na stmelení kolektivu a poznání jak sebe, tak ostatních. Mezi aktivity byly hry jako honěná (kdy se skupina lidí točila dokola, a člověk, který chytal byl mimo kolečko a musel chytit určenou osobu), házení s balónky (při kterém jsme postupně mohli používat méně a méně končetin) a nebo krokodýlí řeka (také známá jako hra Abigail, a ke smutku žáků nebyla ani jedna postava pojmenována Erik, po panu učiteli). Nakonec se také hrála hra, kdy jsme o sobě napsali odpovědi na pět předem daných otázek, nepodepsaný papír pak odevzdali, a ostatní spolužáci pak hádali, kdo byl autorem přečteného papíru.
Co si myslí studenti?
Zeptali jsme se několika studentů 2. GD, co si z workshopu odnesli. Co odpověděli?
Jak bys popsal/a spolupráci své třídy?
- “Myslím, že jako třída jsme spolupracovali dobře.”
- “Byla dobrá, i když trochu chaotická, ale co čekat od bandy puberťáků.”
- “Všichni se snažili spolupracovat.”
- “Líbilo se mi, že se někteří umí chytit iniciativy.”
- “Podle mě si umíme navzájem pomoci.”
Co si myslíš o aktivitách, co jsi zažil/a?
- “Líbily se mi, byly docela zábavné.”
- “Dobré a myslím, že bychom je měli mít častěji.”
- “Byly fajn a zábavné, taky myslím, že by bylo dobré tohle dělat častěji, ať se učíme víc komunikovat mezi sebou.”
- “Hlavně, že nebyla matika. :)”
Řekl/a bys, že takové aktivity podporují teamwork a kolektiv?
- “Určitě, akorát my jsme skupina, která se už zná dobře a je jedna velká parta.”
- “Pan učitel nás možná mohl rozdělit do náhodných skupinek, protože jsme spíš byli s lidmi, se kterými se kamarádíme každý den.”
- “Nemáme mnoho příležitostí se takhle společně bavit, protože od sebe mnohdy bydlíme daleko.”
- “Měli jsme šanci spolu mít srandu.”
Daly ti některé aktivity perspektivu, jak odlišní lidé jsou, ale stejně spolu dokáží spolupracovat?
- “Ano určitě daly.”
- “Bylo vidět, že i když jsme každý úplně jiný, dokážeme spolu spolupracovat.”
- “Ano, třeba krokodýlí řeka byla se všemi hodně zajímavá.”
- “Hodně jsem se o ostatních dozvěděla, a líbilo se mi, že všichni se workshopu věnovali bez nějakých keců.”
Slovo na závěr…
Děkujeme panu Harajdovi, že si na přípravu workshopu našel čas a žákům za zapojení jak na workshopech, tak v odpovědích na naše otázky. Za fotografie děkujeme Katce Pinkasové.
V spolupráci napsaly: Adéla Staňková a Petra Javorková